Eline van der Stoep (namens OPO Albrandswaard)
Ik ben Eline van der Stoep, moeder van Lars en Sten en werkzaam bij Theater Zuidplein als programmeur en marketeer voor jeugd- en jongerentheater. Vanuit OPO Albrandswaard neem ik zitting in de OPR. Ik vind het belangrijk dat kinderen kunnen leren op de manier die bij hen past en dat er, wanneer dat nodig is, voldoende en passende ondersteuning voor hen beschikbaar is.
Jose de Witte (namens SCPO)
Ik ben José de Witte-Kruis, moeder van een 9-jarige dochter die een van de scholen binnen de SCPO bezoekt.Ik heb zo’n 20 jaar in de jeugdzorg gewerkt, waarvan ruim 15 jaar als gedragswetenschapper/behandelcoördinator. Momenteel volg ik de PABO, en hoop ik over enige tijd kinderen ook vanuit een onderwijskundige insteek verder te kunnen helpen in hun ontwikkeling.‘Mogen zijn wie je bent’ is de basis van een gezonde ontwikkeling. ‘Ieder kind zien voor wie het is’ vind ik dan ook een van de belangrijkste zaken in een kinderleven, ook als het gaat om onderwijs. Met mijn 3 ‘petten’ op van moeder, ontwikkelingspsycholoog en juf in spe maak ik me graag hard voor een passende begeleiding voor ieder kind, en hoop ik mijn steentje te kunnen bijdragen aan het meedenken bij het vormgeven en evalueren van de plannen en het beleid met betrekking tot het Passend Onderwijs in onze regio.
Germaine van der Horst (namens RVKO)
Mijn naam is Germaine van der Horst, moeder van twee jongens op de basisschool. In het dagelijks leven ben ik projectmanager bij de gemeente Rotterdam. Daar houd ik me bezig met maatschappelijke vraagstukken zoals de stijgende zorgkosten en de nieuwe inburgeringswet.
Ik draag graag mijn steentje bij aan de ondersteuningsplanraad (OPR) van RiBA. Wanneer een kind ondersteuning nodig heeft, is het belangrijk dat zo snel mogelijk de ondersteuningsvraag helder is. En daarna dat de juiste ondersteuning direct ingezet kan worden. School, het samenwerkingsverband en gemeente spelen daarbij een rol. Namens de RVKO mag ik een bijdrage leveren als oudervertegenwoordiger en hoop dat op een constructieve manier te doen.
Onderwijsgeleding
Kim Baal-McCullock (namens SO4 De Wilgen Yulius)
Ik ben getrouwd en heb drie kinderen in de leeftijd van 8 tot 16 jaar. Ik ben al 11 jaar werkzaam als groepsleerkracht bij Yulius de Wilgen. De leerlingen die bij ons op school onderwijs genieten hebben naast onderwijs ook zorg nodig zodat zij zich verder kunnen ontwikkelen en weer succeservaringen kunnen opdoen. Ondanks onze expertise met betrekking tot het cluster IV onderwijs, merken ook wij dat er een kleine groep leerlingen overblijft die net dat extra beetje zorg nodig heeft, die de basisbehoefte binnen het cluster IV overschrijdt. Met mijn deelname aan het OPR hoop ik dat de samenwerking met het samenwerkingsverband RIBA geoptimaliseerd kan worden, zodat ook wij binnen het cluster IV onderwijs gebruik kunnen maken van hun diensten.
Trudie van Kwawegen (namens PIT)
Mijn naam is Trudie van Kwawegen en ik heb 2 kinderen, een jongen van 14 en een meisje van 11 jaar. Ik ben vele jaren werkzaam geweest binnen de kinderopvang, al dan niet gecombineerd met uren of dagen binnen het onderwijs. Binnen de kinderopvang werkte ik op groepen met zorgkinderen of taalachterstand. Deze doelgroep heeft altijd mijn interesse gehad. De laatste jaren werk ik volledig in het onderwijs en sinds vorig jaar op SBO De Burcht. Ik vind het belangrijk dat ouders en kinderen gezien en gehoord worden en dat we met elkaar kijken naar wat de beste ontwikkelmogelijkheden biedt aan een kind. Dat we met elkaar blijven kijken naar hoe het nu gaat en of dingen beter of duidelijker kunnen.
Vacature
(namens OZHW)
Leonie Kasten (namens PCPObr).
Ik ben als leerkracht werkzaam op CBS De Vrijenburg. Daarnaast ben ik onderwijskundig ICT’er voor ‘mijn’ school, maar ook bij twee andere scholen binnen het bestuur. Afgelopen jaren heb ik zowel in de MR als in de GMR zitting genomen.
Ik heb twee kinderen welke beide onderwijs krijgen op één van de scholen binnen het samenwerkingsverband.
Met deze bagage hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan het (passend) onderwijs voor de leerlingen, leerkrachten en scholen.